שתף ברשתות חברתיות


סדנא לאמנות

סדנא לאמנות

במרכז הלמידה של איגום בירושלים (סניף קריית היובל) פועלת סדנא לאמנות. את הפעילות מנחה האמנית הידועה מאשה פּוטאפּנקוב. תוכנית הלימודים של הסדנא כוללת ציור, רישום, תולדות האמנות. הלימודים מתקיימים בימי שני והם נועדו לילדים בגילאי בית ספר. תחילת הפעילות בשעה 16:30. ההרשמה ומידע נוסף בטלפון 0544544021. אפשר להשתתף בפעילויות הסדנא לאמנות גם במסגרת תוכנית הלימודים של המרכז, הכוללת שפות (עברית, רוסית, אנגלית), מתמטיקה ולוגיקה, וגם לגשת אליהם בנפרד.
פסיכולוגים ופדגוגים הגיעו למסקנה שחשוב מאוד לפתח אצל הילד את כישוריו האמנותיים, וכי הציור, מתברר, מהווה אחד האמצעים החשובים להכרת העולם ולפיתוח הידע. כי כאשר הילד מצוי בתהליך הציור חווה הוא רגשות שונים -הוא נהנה לראות את הצורה היפה שיצר, מתעצב אם משהוא לא יוצא לו כפי שרצה, מנסה להתגבר על הקשיים.

כשהילד מצייר, הוא מפתח על ידי כך כישורים מסוימים: הערכה חזותית של צורה, התמצאות במרחב, חוש צבע. במקביל מתפתחים גם כישורים ויכולות ספציפיים, כמו: תאום בין העיניים ליד, שליטה בכף היד, פיתוח היכולת לראות דימויים בשילובים של כתמי צבע וקווים ויכולת לעצב אותם לכדי צורות הניתנות לזיהוי.

במהלך הפעילויות רוכשים הילדים הבנה של כללי קומפוזיציה, יכולת ליצור סיפור של דמות, לגלות שפע של פרטים ההופכים את הדמויות לניתנות לזיהוי ולאמינות, מעניקים מגוון של אפשרויות לממש את הדמיון, את השאיפות והביטוי העצמי בכללותו. במסגרת השיעורים לא מגבילים את הילדים ביכולותיהם לבטא בציורים את המחשבות, הרגשות, התחושות ואת מצב רוחם. לצייר זה דבר מעניין מאוד – וגם מועיל מאוד!

 

 

  •  

חדשות