זהות יהודית




09.03.2015 | מחבר: איגום

זהות יהודית

גם השנה בגני הילדים של איגום אנו ממשיכים בפרויקט המשפחתי שנקרא "זהות יהודית". אנו מלמדים את הילדים על האמנים והמשוררים היהודים, נותנים להם להכיר את ההיסטוריה של שמות המשפחה היהודיים ומקצועות הוריהם, מכינים אלבום משפחתי וכן מארגנים אירועים לקרוב הדורות בשביל הסבתות והסבים מצד אחד והנכדים והנינים מצד שני. אנו גם מזמינים את ההורים לקיים "חגיגות" קבלת השבת שהילדים כל כך אוהבים.


בנוסף לכך הרחבנו את מסגרות הפרויקט וכעת יש לנו גם "מזוודות של שבת". מזוודות אלו מכילות את כל הדברים הנחוצים על מנת לעשות "קבלת שבת" בבית.
כל בן ובת בגן בלפי התור עושה בגן את תפקיד ה"אמא" וה"אבא" של שבת, אותם הילדים לוקחים הביתה את המזוודות למשפחה והחגיגות נמשכות בבית. ביום הראשון ללימודים בתחילת השבוע הם מחזירים את המזוודה לגן. בכל מזוודה יחד עם הפמוטים לנרות השבת גם כוס לקידוש, כיסוי לחלה ושאר האביזרים להעברת קבלת השבת. כמו כן ישנו בזוודה ספר בנושא אשר לומדים בגן נכון לאותו השבוע. לפעמים מכניסים לתוך המזוודה הספרים האהובים על הילדים עם הסיפורים כגון "מי אוהב את השבת", "שמלה חדשה של חנה'לה" ויצירות בעברית אחרות וגם של הסופרים שכתבו באידיש והספרים שלהם תורגמו לרוסית ולעברית.
כמו כן ישנה במזוודה מחברו זיכרונות שבה הילדים מציירים וההורים כותבים ומביאים תמונות מקבלת השבת ומן הבילוים בשבת (טיולים משפחתיים, קבלת אורחים, נסיעות לים או ליער, ארוחות משפחתיות). במזוודות שלנו תמצאו גם משחקי ילדים אשר מחזקים את הנלמד בגן והילדים וההורים נהנים מהפעילויות המשותפות עם ילדיהם.