גן הילדים הנו מערכת חייה ונושמת




12.14.2015 | מחבר: איגום

גן הילדים הנו מערכת חייה ונושמת

הילדים וההורים החדשים נכנסים לגן כל שנה והילדים כמו גוזלים מתבגרים ועפים מהקן לחיים חדשים בסוף השנה. המחזוריות בגן באה לידי ביטוי בפרט בכך שילדים מאותה משפחה הולכים לאותו גן במשך כמה שנים. המשפחות האלו מהוות מדד ליציבות ואמינות. אם במשך כמה שנים לאותו גן הילדים באים אחים ואחיות, אחיינים ובני דודים זה אומר שההורים מרוצים מאיכות החינוך שמקבלים הילדים בגני איגום.


דוגמא לכך משפחת גזלה בגן ילדים "סקרנל" ברחובות. ההורים שלומי והילה דוברי העברית בחרו בגן "סקרנל" לבת שלהם נוי (אשר לא ממזמן חגגה את בת המצווה). הם האמינו בגישתו של פסחכולוג לב ויגוצקי, הבינו מה התועלת בהתפתחות מוקדמת של הילד ובמשך השנים ממשיכים את המסורת. השנה שלומי בפעם ה-11 הדליק נרות בחנוכייה במסיבה בגן כי השנה דולב – הילד השלישי במשפחת גזלה לומד בקבוצת הבוגרים בגן ואף בני דודים של דולב גם היו בגן סקרנל. ילדים של משפחת הופמן גם הזכורים טוב בגן "סקרנל".
בכניסה לגן יש לוח גדולה עם תמונות של בוגרי גן הילדים. הרבה מהם תלמידים מצטיינים בבית ספר, חלק מהם כבר בשירות בצה"ל וכולם אוהבים וזוכרים את "סקרנל", כי בגן הם קיבלו מיומנויות ושיטות העוזרים להם למוד, רכשו כלים לפתרון בעיות בחיים ולמדו להיות בני אדם. הם שולטים בשפות: הוסית, עברית ואנגלית , אוהבים ללמוד, לחקור ולגלות והעיקר להשתלב בחברה הישראלית.