סטודנטים כמחנכי עתיד בגני הילדים




11.23.2016 | מחבר: איגום

סטודנטים כמחנכי עתיד בגני הילדים

משתתפי הפרויקט מס"ע – חוויה ישראלית במסגרת תוכנית לימודים להשתלבות חינוכית מקצועית במכללה האקדמית גורדון בחיפה ביקרו בגן הילדים הדו-לשוני "שיטון" בקריית חיים. הם לא היו רק צופים אלא גם השתתפות בתהליך הלימודי.


אגוד מורים עולים – איגום יכול להתהדר בסיפורי עליה מוצלחת ובדוגמאות לך שאנשי חינוך שמרו נאמנות למקצוע הנבחר. במהלך שנים, רבים מבין המורים והגננות שעלו ארצה התחילו לפקפק בעתידם המקצועי בתחום החינוך: ללמד ילדים בשפה שאינה מוכרת לך הגדלים במדינה אחרת, עם מנטאליות שונה - זה לא פשוט. וגם הדרך לרכישת השפה ולקבלת התעודה היא לעיתים דרך זרועת קוצים.

אחדים מבין המורים החליטו שלא להיכנס עוד לכתת לימודים; אחרים נותרו נאמנים לבחירתם המקצועית. פדגוגים מן הסוג הזה הם אשר הקימו את איגום לפי 25 שנה. והם אלה שחנכו בערים השונות את מרכזי הלמיד וגני הילדים של הרשת, והם אלה שמוכנים כל העת לשתף בניסיונם את המחנכים לעתיד – משתתפי הפרויקט מס"ע – חוויה ישראלית. הצעירים והצעירות הללו, בעלי תארים אקדמיים מרוסיה ומאוקראינה, לומדים במכללה האקדמית גורדון בקורסי התאמה מקצועית בחינוך ואישור תעודות ההוראה. במסגרת הקורס הם לומדים את מבנה מערכת החינוך הישראלית, גישות בחינוך, צורות הוראה חדשות, לומדים את מבנה החברה הישראלית על מאפייניה והמנטאליות שלה, לומדים שיטות הוראה של מועדי ישראל. בתוכנית הקורס נכללים גם ביקורים במוסדות חינוך שונות בארץ, בכלל זה בתי ספר וגני ילדים.

וכך, ב-17 בנובמבר, מחנכי ישראל לעתיד ביקרו בגן הילדים "שיטון" בקרית חיים. הסטודנטים לא היו רק צופים אלא גם שותפים פעילים בתהליך הלימודי. ל'מסע' הזה הם התכוננו ברצינות. במהלך הפעילות הם היו מחליטים, מי יערוך משחקים עם הילדים, הכינו מערכי שיוער, התאמנו על חבריהם לכתה. הם התרגשו מאוד, תמכו זה בזה, עזרו האחד לשני, היו גלויי-לב והשתדלו להעביר לילדים את אהדתם ותשובת לבם.
רכזת גני הילדים באיגום אינסה ליאחוביצ'קי, מנהלת גן הילדים אירינה גורמן ואשת החינוך אירינה אהרונסון סיפרו לסטודנטים על דרכם כמורים עולים, על המלאכה המעניינת והמבורכת הזו של לעבוד עם ילדים, וכמובן, איחלו לסטודנטים הישגים והצלחה. בעקבות הביקור בגן הילדים החליטו אחדים מבין הצעירים להתנדב בעבודה עם ילדים.