• כתובת:
  • גן ילדים- הגן שלנו כפר סבא ,גולומב , 44
    הצג על המפה
  • טלפון:
  • 1700700011
    רזניק נינה

  • הרשמה

שתף ברשתות חברתיות


טעות ניתן לתקן

טעות ניתן לתקן

לא רק שספרו של נתי בית "ענק בישל מרק" מ"ספריית פיג'מה" נכתב בשפת ילדים מושלמת וגם נודפת ממנו רוח הומוריסטי מיוחדת אשר קרובה לליבם של בנים ובנות בגיל הגן. לכן רוב הילדים מוכנים להאזין לו מן ההתחלה ועד הסוף אין ספור פעמים בנשמה עצורה. אנו בגן הילדים של איגום בכפר סבא "גן שלנו" לא רק קראנו את "הענק" אלא גם העלנו סוג מחזה על פיו.

אך תרומתו של הספר הזה להתפתחות הילד אינה ממוצה על ידי התפעלותו מקריאתו ומצב רוחו הטוב לאחר השתתפות בביומו. ביחד עם הילדים אנו טעמנו את המרק שבישלנו על פי המתכונת של הענק ולאחר מכן גם את סוגי המזון האחרים ועל ידי כך חידדנו את המושגים כגון מלוח, מתוק, מריר, חמוץ. בנוסף לכך בתהליך הכנת המרק יחד עם הענק התבוננו בכלי המטבח השונים וביררנו במה הצלחת שונה מן הקערה ובמה מן הצלוחית, מה אוכלים בכף ומה במזלג ובמה חותכים ירקות ופירות.

אבל "תורתו" של הענק אינו מסתפקת בכך. הסיפור הזה טומן בתוכו את הלקח המוסרי החשוב שעל הילדים להוציא: את רוב הטעויות ניתן לתקן אם רוצים בכך חזק-חזק ולא מתייאשים. זוכרים איך הענק שם יותר מדי מלח ואחר כך יותר מדי פלפל למרק אולם שפך אותו לתוך סיר גדול יותר, הוסיף עוד מים וירקות, בישל שוב ויצא לו בסופו של דבר מאכל מלכים.

חדשות