שתף ברשתות חברתיות


פואמה פדגוגית במכלול איגום-סקרנל רחובות לכבוד הגעה לגיל 13 שנה

פואמה פדגוגית במכלול איגום-סקרנל רחובות לכבוד הגעה לגיל 13 שנה

ילדי המאה החדשה שמים מצידם את גורלם בידנו ומאמינים ביכולתנו המבוגרים לדאוג להם במציאות זו. האמירה : "עתיד ילדנו בידנו", מחייבת אותנו המבוגרים היום יותר מאי פעם, עקב ההשתנות העצומה של המציאות לנגד עיננו. אבל מי אמר שבמאה הנוכחית כל הבעיות חדשות? לדעתי, במה שקשור להתפתחות הילד האתגרים הם אותם אתגרים. מכאן שהכי חשוב לנו, היא הפתיחות שלנו למציאות הזו.
מכלול איגום-סקרנל ברחובות הוקם בידי קבוצת חלוצים אנשי פדגוגיה אשר נענו בזמנו לצרכי קהילת העולים וקיים ברחובות מזה 20  שנים. אך לא רק לעולים, תמיד היה לנו הרצון להביא לחינוך הישראלי, טעם אחר ואיכותי, אידיאה פדגוגית של חינוך "רוסי" משולב עם ישראלי.
כיום כולל "מכלול סקרנל" גני ילדים, צהרון, בתי ספר לאומנות חזותית, למוסיקה, לאנגלית, מרכז מחשבים וחוגים רבים המשרתים את כל הילדים כולל הצברים. לא בכדי נחשבת המערכת שלנו בחינוך הבלתי פורמאלי ומוכרת בידי משרד החינוך.
כל הורה רואה את ילדו כיחיד ומיוחד וגם אנחנו כמחנכים שואפים לפתח בכל הילדים את הכישרונות המיוחדים להם, איך לעשות זאת? אנחנו חושבים שכדי לקנות לו בעתיד כרטיס כניסה הולם כנדרש בחברה המודרנית, יש להקנות לו את היסודות החינוכיים החל מהגיל הכי מוקדם, יחד עם הצמחת המוטיבציה שלו ללימוד. 
לשם לימוד הילד מהגיל הכי מוקדם הקמנו את המרכז להתפתחות מוקדמת של הילד –"סקרנל".  הילדים "הסקרנלים" שלנו מראים יכולות, מאופיינים במרץ רב, אהבת החיים וגם שובבים. גם במשפחותיהם הם חובקי עולם ומעוררי עניין. לכל ילד יש יכולות לחקור, ללמוד, לספוג מידע ובעזרת מבוגר, על פי תפיסתנו, יצליח שבעתיים. זה עיקרון מפתח במערכת שלנו ובכך משקיעים אנו ואנשי הפדגוגיה המנחים שלנו ידע וניסיון רב. התיאורטיקנים, הפדגוגים והפסיכולוגים בתוכם לב ויגוצקי, קבעו שילד בגיל הרך יכול לתפוס יותר ממה שמורים אותו ויחד עם זאת, מי שלא ירכוש זאת בגיל הרך, יהיה לו קשה מאוד להשלים זאת אחר כך בגיל מבוגר יותר. זה עיקרון מנחה לצוותים שלנו ולדרך עבודתנו החינוכית.
מה אוהבים ההורים במערכת שלנו? בראש וראשונה, את התוכניות החינוכיות המיוחדות, את השיטות החדשות בהוראה-למשל, ילדים מגיל שלוש לומדים דרך המשחק:- שפות, מתמטיקה, לוגיקה, מקבלים ידע בסיסי במדע. עושים ספורט, חווים מוסיקה, טבע ומאוד אוהבים לצייר ולפסל. מגיל ארבע לומדים בצורה אינטנסיבית חמש פעמים בשבוע, אנגלית.
המפתח להצלחה שלנו, בהבנה שכל כך חשוב לפתח את הילד מהגיל הרך, מהגיל הכי מוקדם שניתן.
כל שנה מתקיימות פגישות עם מורי גני חובה ובתי ספר בהם לומדים ילדנו ומקבלים מהם משוב שילדינו משתלבים בקלות ובהצלחה, עוברים בחינות למחוננים וגם משתתפים בתוכניות הייחודיות של מכון ויצמן.
היום גני ילדים "סקרנל" מהווים בית חם ליותר מ 100 ילדים מגיל שנה וחצי עד חמש שנים וגם להורים- יש משפחות שמביאות אלינו את כל הילדים אחד אחר השני.
מועסקים כיום בגני הילדים יותר מעשרים מורים ואנשי חינוך מהמעלה הראשונה, אשר עם זאת משתתפים כל העת בהשתלמויות במסגרות ארציות, באיגום, וגם פנים ארגוניות שלנו.
היחס החם והטוב לילדים, יחד עם עבודת צוות משותפת, משרים על ההורים תחושה של אמון בצוות שלנו ובשמחה שולחים הם אלינו את ילדיהם. בין ההורים לגננות יש יחסי כבוד, שזה עוד פרמטר המשפיע לטובה על התפתחות הילדים אצלנו וכך מסייעים האחד לשני.
אנחנו מאוד אוהבים את "סקרנל", גם הילדים אוהבים אותו ונהנים מאווירה טובה ומעניינת. אנו שמחים שעברנו לבניין מרשים עם חצרות גדולות ומושקעות שמאפשר לנו לפתח את הפוטנציאל

 

 

חדשות