שתף ברשתות חברתיות


דומים וגם שונים

דומים וגם שונים

פתיחת ספריית פיג'מות עם הספר הראשון “דומים וגם שונים” (כתב: קרל ניוסון, איירה: קייט הינדלי) עברה בגן. גם הילדים שלנו ראו שהם קצת דומים: יש לכולם שתי ידיים, שתי רגליים, אף, עיניים, אוזניים פנים שיער ועוד. אבל הם גם שונים: יש שיער בהיר ויש כהה, יש פזור ויש אסוף, יש ילדים גבוהים ויש נמוכים, יש עם עיניים כחולות ועיניים חומות, יש כאלו שלובשים חצאיות ויש מכנסיים, יש שמחים ויש עצובים. אנחנו כולנו קצת דומים וקצת שונים.

 במה אני טוב, ובמה את טובה? מה אנחנו אוהבים לעשות ביחד ומה לבד? – הספר "דומים וגם שונים" מתבונן בַּשוני ובַדמיון בְּהומור, בחמלה ובאהבה. הוא מציע לראות את הטוב והמשעשע שיש בדמיון ובשוני. האיורים בספר מלאי קסם וטוּב לב ומתמודדים בחן ובהומור עם הנושא המאתגר: ילד קט ופיל ענק אוהבים לאכול ארוחת בוקר, אך הם לעולם לא יוכלו לשתות באופן דומה; חברים משחקים יחד ב"מחבואים", אך רק הזברה תוכל להתחבא מול קיר מפוספס; יש גדולים וקטנים, יש מהירים ואיטיים, אך כולם אוהבים לקרוא סיפור לפני השינה.

דמיון ושוני הם חלק מעולמם של ילדים וילדות – הם יכולים לעורר סקרנות לצד מתח ומבוכה. הספר "דומים וגם שונים" מציע לקוראים נקודת מבט חומלת, מחויכת ולא תחרותית.

קל לשבח את השוני, אבל לחיות את הגיוון – זהו אתגר. מדובר באתגר אנושי עתיק שגם חכמי התלמוד התוודעו אליו וקבעו: "בשלושה דברים אדם שונה מחברו: בקול, במראה ובדעת". (תלמוד בבלי, מסכת סנהדרין לח, א).

 

חדשות