שתף ברשתות חברתיות


אצלנו בחצר

אצלנו בחצר

 סידור חצר והפיכתה למרכז הפעילות הינם פרויקט השנה בגן "הפלאים" של איגום בבאר שבע. הכוונה לפעילות פיזית, חברתית וקוגניטיבית וגם הכיף של הילדים בגן. שטח חצר גננו לא כל כך גדול אך הודות לגמישות התכנון וניידות המתכנים הצלחנו לגוון בצורה מקסימלית את הפעילות במשך היום.

יש בחצר הגן לוח עם סל לקליעת כדור, אבל לא סתם לוח אלא לוח מקושט בכל צבעי הקשת. קיים מסלול המכשולים (ארגזים, צמיגים גם הם בשלל הצבעים) – לפיתוח הגוף. ילדים מעבירים כדור דרך פתחים צרים, תולים בובות בעזרת טבעות על החבל, מלפפים סרטים – לפיתוח מוטוריקה.

יש בחצר ערוגות וגינה לגידול גם של פרחי נוי וגם ירקות לשולחן ארוכת צהריים. הילדים לומדים איך לשתול צמחים ואיך לטפל בהם.

במרכז המוזיקלי אין עוגב ואין פסנתר אך ישנם סירים ישנים ומחבתות שרופות בתור כלי הקשה. חוץ מתיפוף אומנותי יותר או פחות, פופולרי כאן המשחק: כולם מתיישבים עם הגב ל"תזמורת", מישהו מכה באחד הסירים והאחרים חייבים לנחש באיזה.
בפינת הבניה הילדים מקימים גורדי שחקים מארגזים, קופסאות וחפצים אחרים.

לפיתוח כישרונות אנליטיים נועד בחצר "הפלאים" מקום שנקרא "מעבדה". פה שוקלים חול (יבש ורטוב), אבנים, צדפות וכו' ומתבוננים בהם דרך זכוכית מגדלת.
ברור שהחצר "בפנים החדשות" משפרת בהרבה את הפנאי והבילויים של ילדי הגן והם מספרים על כך בהתלהבות להוריהם אולם בנוסף לכך תורמים "משחקי החצר" תרומה פדגוגית רבה להתפתחות הילד. הם תופסים מה זה שיתוף פעולה בקבוצה (דרך אגב, הילדים מן השכבה הצעירה משחקים בחצר יחד עם הבוגרים יותר), מה זאת אחראיות ואיך לגשת לפתרון בעיות יצירתיות.

החצר לבילויים, ספורט, מוזיקה, ניסויים מדעיים, גידול פרחים וירקות והרבה דברים מהנים אחרים למעשה מוכנה. נשארו השלמות ושיפורים פה ושם וזאת משימתנו לשנה הבאה.

 

חדשות