שתף ברשתות חברתיות


סגול, ריחני ופאליסנדרי

סגול, ריחני ופאליסנדרי

בעברית הכול טוב ויפה: שמו אחד ויחיד – סיגלון. הקשיים מתחילים כאשר מנסים לאתר את העץ הזה בלועזית. שם הכי נפוץ שלו ברוסית ורוב שפות רומיות הינו ג'קרנדה או יקרנדה. עוד המשורר שאול טשרניחובסקי המוקסם על ידי העץ הנפלא וצליל שמו המלטף את האוזן חיבר בשנת 1934 "שיר היקרנדה". המילה הזאת הגיעה אלינו מהשפה הפורטוגזית (מקורו של העץ – ברזיל) ופרושה "ריחני". אך במקביל קוראים לו עץ הסגלית ועץ הפאליסנדר. כפי שאתם רואים אותו בתמונה מדובר בעץ גבוה (עד 15 מטר) בעל צמרת מסתעפת ופרחים סגולים. הוא נשיר ופורח בקיץ.

אך מספיק עם הפרטים הבוטניים וזיהויי השם, בארץ רבים מכירים את העץ הזה והפרט המרכזי בידיעתנו שלכל השמות והמידות של סיגלון התווספה עוד בחירתו למועמד לתואר "עץ העיר" בקריית חיים. לכבוד הזה זכה הסיגלון בגן הילדים "שיטון" של איגום בעיר זו, אשר השתתף בפרויקט של המכון החקלאי בבית דן "בחירת עץ העיר" לרגל ציון 70 שנה למדינת ישראל.

חניכי הגן עברו בעיון על חוברת סוגי העצים בארץ, אשר פורסמה במיוחד במסגרת הפרויקט הנ"ל, ובחרו כמעט פה אחד בסיגלון אשר נפוץ במקומות ציבוריים בקריית חיים ומעניק את צלו לילדים שמשחקים בגני שעשועים.
הילדים ציירו את מועמדם לזכייה בתחרות "עץ העיר". הם השתמשו לצורך זה בשלושה צבעים: סגול לפרחים, ירוק לעלים וחום לגזע, כאשר הם התחלקו מראש ועל פי בחירתם החופשי ל"סגולים, ירוקים וחומים" והתגאו מאוד בזכות חופש הבחירה.

אנו לא יודעים האם סיגלון אכן יבחר כ"עץ העיר" בקריית חיים אולם בינתיים הוא זכה ללא עוררין בהכרה בתואר "עץ הגן "שיטון" ועזר לחניכיו ללמוד הרבה דברים חדשים על האילנות בארץ וגם לפתור בעיות שונות באופן יצירתי.

חדשות