- כתובת:
-
כפר סבא ,גולומב , 44
הצג על המפה - טלפון:
- 1-700-700-011
ילנה שמיס
הרשמה
- Адрес:
-
Голомб 44, Кфар Саба
Посмотреть на карте - Телефон:
- 1-700-700-011
Елена Шамис
Запись
שתף ברשתות חברתיות
יום פתוח ב-10 בספטמבר
ב-10 בספטמבר פתחנו את שנת הלימודים וקיימנו פעילות פתוחה לכל המחפשים עיסוקים מעניים ומועילים לילדיהם.
מה עשינו?
ראשית כל, החלטנו להתרחק מסטריאוטיפים. השיעורים שלנו התחילו עם קווסט. קווס בבית הספר?
אכן אכן. כל הילדים שלנו קיבלו מפות שעליהן סומנו חדרים ואובייקטים שונים. אבל לא כל האובייקטים. אובייקטים אחדים היה צריך להוסיף למפה. למשל, להדביק או לצייר. אבל בשביל זה היה צריך להבין איפה אתה נמצא ברגע הנתון ולבחון בקפידה, מהו הדבר החסר. זו מטלה כלל לא קלה – גם עבור הקטנים וגם עבור ילדים גדולים יותר. ולמעשה, אלה הן יסודות של הגיאומטריה המובאים לילדים עוד לפני שמתחילים ללמוד את המקצוע הזה: הצגה של מרחב ושל הפריטים השונים המצויים בו.
אצל הילדים הגדולים יותר גם המטלה הייתה מורכבת יותר. המפה שצוירה הכילה טעות. אבל היכן נמצאת הטעות הזו? כדי לדעת זאת מוכרחים ללמוד הן את המפה והן את השטח. זה הרבה יותר מורכב מאשר לחפש הבדלים על הדף - וגם הרבה יותר מעניין! הרי אין זה סתם מקום דמיוני כלשהו – המקום הנהו לפנינו, הוא ממשי, אפשר למשש אותו, לקפץ בתוכו, לבדוק אותו. ואפשר גם לפרוס את המפה, להביט בה בצורה הפוכה ואפילו לעמוד עליה.
נכון, כל זה מהנה מאוד, אבל מה נותנת לנו כל הפעילות הזו? והאם יש לזה יישום כלשהו על חיי בית הספר? אנחנו רואים זאת בראייה רחבה יותר. תמיד נהוג היה לחשוב שבית - למעשה, מעביר להם את כל אותו מידע שיש ברשות המבוגרים. דגש רב למדי מושם שם על עניינים של זיכרון ושינון. אבל מאחר שבאחדים מבין המקצועות דורשים גם הבנה, עשוי המורה להקדיש זמן רב כדי להסביר תופעה זו או אחרת. ורק לעיתים רחוקות ניתנת לילדים האפשרות להגיע בכוחות עצמם לפיתרון כזה או אחר, לערוך ניסוי משלהם ולהמציא את הגלגל מחדש.
לכאורה, למה לבזבז זמן על דברים כאלה אם אפשר פשוט להעביר את המידע? העניין הוא שבגיל הרך ובגיל של הכתות הראשונות בבית הספר היסודי מתפתח אצל הילדים המרכיב של החשיבה. אם מטפחים את המרכיב הזה, אם מעודדים אותו בצורה נכונה, אז בעתיד יקל הדבר מאוד על הילד להתמודד עם המטלות הפחות שגרתיות – הן בחיים והן במתמטיקה. ולא יהיה זה הרגל מתורגל אלא חשיבה מפותחת. מה שנהוג לכנות 'חשיבה לא סטנדרטית'. לעיתים קרובות מתבלבלים בין זה לבין דמיון, ופועלים לפתח בעיקר את זה אחרון. המרכיבים האלה קשורים בוודאי זה לזה, אבל כדי לחשוב תוך יציאה מחוץ למסגרות הסטנדרטיות אין די בדמיון בלבד.
ובנוסף לזה, דרך הלמידה הזו מסייעת לילד בגיבוש העניין במחקר, וכך הילד מפסיק לפחד לעשות ניסויים ולבדוק דברים חדשים.
חדשות
-
מה חדש אצלנו
29.08.2018
שנת הלימודים החדשה מביאה אתה גם חדשות ושינויים במרכז הלמידה שלנו. נא להכיר את המנהלת החדשה – נינה רזניק.…
-
כניסה לעולם האגדה והקסם
26.07.2018
שנת הלימודים כבר מאחורינו, הפעמון צלצל בפעם האחרונה ובכל מרכזי הלמידה כבר חגגו מסיבות סיום. במרכז הלמידה…
-
כיצד הצלנו את החייזר...
01.09.2017
ב-28 באוגוסט פגשנו במרכז הלמידה שלנו את הילדים ואת הוריהם כדי לבלות יחד, לשחק במשחק קווסט ליכרות, והעיקר…
-
אמנות
11.01.2017
מורה לאמנות לידיה רסיאנסקי מספרת: המטרה העיקרית בלימודי האמנות היא גילוי של יכולות וכישרונות של הילד.…
-
חנוכה 2016
09.01.2017
השנה היה אצלנו חג החנוכה ססגוני במיוחד, משמח ובלתי נשכח! לבקשת הוריהם של שני אמנים צעירים שלנו העברנו…
-
החודש הראשון
29.09.2016
.החודש הראשון של שנת הלימודים לתלמידים הכי קטנים שלנו מתנהל השנה בשיטת יום פתוח. הורי תלמידינו החדשים…
-
פיתוח כישורי למידה
15.09.2016
השנה במרכז למידה שוורצמן יש מקצוע חדש וייחודי והוא "פיתוח כישורי למידה".המורה איליה בקרמן מבסס את הוראתו…
-
אקדמית האינטלקט
07.09.2016
בבית ספרנו נפתחת "אקדמית האינטלקט" על בסיס משחק טלוויזיה "מה, איפה, מתי?" ששומר על הפופולאריות ברוסיה…
-
היום הפתוח
23.02.2016
ביום הפתוח שלנו ביום א' 6.03.16 בשעה 17:45 תינתן אפשרות לקבל הסבר עלפעילותנו, לטעום מחוויית למידה בשיעורי…
-
מסיבת חנוכה
07.12.2015
חדשות ממסיבת חנוכה שלנו. כמו תמיד: הדלקנו נרות, שרנו שירי חנוכה עם ההורים, דקלמנו באנגלית וברוסית, ניגנו…
-
אולימפיאדה או איך אנחנו מרחיבים אופקים
12.04.2015
כל שנה אנו מקיימים אולימפיאדות בארבעה מקצועות: מתמטיקה, אנגלית, טבע ואדם, רוסית, בכל הכיתות החל מכיתה…
-
Do you speak English
14.01.2015
כאשר המורה לאנגלית שלנו הייתה בחופשת לידה ציינו המורים המחליפים - מורים בעלי ניסיון רב, עד כמה מקדימים…