נינה פריקופץ
מנהלת מרכז למידה התפתחותי לילדים מגיל הרך עד היסודי . המרכז שייך לעמותת איגום, סניף באר שבע.
נינה בעלת תואר השני (M.Ed.) בפדגוגיה ופסיכולוגיה של גיל הרך, בנוסף היא בוגרת מכללה אקדמית לחינוך בטשקנט (בריה"מ לשעבר) בהוראת מוסיקה.
בישראל נינה עבדה זמן רב במועצה מקומית במצפה רמון בתפקידים שונים, כמו רכזת קליטה, רכזת הכשרה, מנהלת מדור גני ילדים.
סופיה דינביץ'
מורה למתמטיקה וליסודות הפסיכומטריים. סופיה בוגרת המכללה האקדמית לחינוך במולדובה (בעיר טירספול ).
בירושלים השלימה את הסבה אקדמאית להוראת מתמטיקה בבתי ספר על יסודיים במכללת ליפשיץ.
סופיה מרכיבה תכנית הלימודים תוך שימוש בידע רחב ובניסיון אישי. התלמיד לומד את היסודות של שפת המתמטיקה, מפתח קשרי חשיבה מתמטית לוגית כגון הסקת מסקנות, הכללה, ניתוח וכו'. השיעור מתקיים באווירה נעימה ודינאמית. סופיה ניגשת לכל שיעור ברצינות וביצירתיות.
היא מאמינה בזאת שפיתוח יצירתיות מתמטית בקרב התלמידים צריכה להיות אחת המטרות החשובות של החינוך המתמטי. ההוראה היצירתית תתרום למוטיבציה של התלמיד לשאוף להישגים גבוהים וגם תעודד לפתח את החשיבה הלוגית.
כפי שטען ד"ר דה-בונו, מדריך לחשיבה יוצרת "לימוד יצירתיות אינו שונה מלימוד מתמטיקה או מלימוד אומנות. אם קיים כישרון טבעי, הוא ישתפר על-ידי אימון ובאמצעות טכניקות שונות".
ילנה גוסצ'ניסקי
מורה לאומנות, מתמטיקה וליסודות הכלכלה. במשך מספר שנים עבדה בתפקיד מחנכת מוסיקלית בגן הילדים וגם לימדה עברית ויהדות בבתי הספר "אורט" ברוסיה. בעבודתה מגלה עניין רב בפיתוח דרכים יצירתיות ומהנות אשר מקדמות את התלמיד. היא אומרת: "הלוא כל היצורים בטבע נוהגים לשחק, כך שהתפקיד המרכזי של המשחק הוא להכין את הילד לחיים טובים ומאושרים. הילד מפיק מכל המשחק כישורים ומיומנויות שונות".
ילנה משוכנעת בשל התקדמות טכנולוגית בקצב כה מהיר זה מחייב טיפוח היכולת היצירתית של מורים ותלמידים גם יחד. יכולת יצירתית גבוהה תסייע למורים לא רק בטיפוח היצירתיות של תלמידיהם, אלא גם בהשבחת ההוראה ובהעלאת רמת ההישגים הלימודיים. יכולת כזו תסייע להתמודד עם השינויים הרבים והתכופים בתכניות הלימודים ובשיטות ההוראה.
תודות מסירתה המרותקת לתחום החינוך הילדים והוריהם נמשכים אליה. היא כמעין קרן אור של אנרגיות חיוביות.
יתר על כן, תודות לניסיון הרב והמקצועיות ערכה חוברת דידקטית "משימות יצירתיות בכלכלה עבור ילדים בני 5 ו 6".
נטליה גראן
בוגרת האוניברסיטה הבלשנית הממלכתית של מינסק. 20 שנה ניסיון בהוראת אנגלית – גם בגן וגם בבית ספר. בין תפקידיה האחרים הייתה מנהלת סדנא בתאטרון לילדים בשפה אנגלית.
בהוראתה מורגשות אהבה רבה לעבודתה ויצירתיות. היא משתמשת בשיטות מתקדמות, לימוד דרך משחק וגישה אינדיבידואלית. "הנני חושבת כי ניתן ללמוד אנגלית באווירה שמחה, בהרגשה קלה ונעימה ובעניין רב מצד התלמידים ובטוחה שכל הילדים מוכשרים ונחמדים. "
דוד וסרמן
מועמד למאסטר בשחמט. בעבר מאמן נבחרת הילדים של ישראל אשר סיימה במקום השלישי באליפות העולם בשנת 2015 בעיר קאזאן ברוסיה. משנת 2003 מנהל חוג לשחמט ליד מחלקת הקליטה העירונית. במשך 15 שנה הוא מארגן תחרות שחמט תחת הכותרת: "ניצחון הסבא – ניצחון הנכד".
לדבריו דוד המאמן יכול להעניק לילד סיכוי ייחודי להרגיש את האושר ביצירה, ביופי ובניצחון. לא כל כך חשובים הישגיו של הילד בצעדיו הראשונים – העיקר שהוא ישמר את האהבה לשחמט לאורך כל חייו. דווקא בגיל הצעיר הוא קולט הכי טוב את כל הכללים והדקויות של המשחק העתיק והחכם הזה.
"בפעם הראשונה אני עובד עם הילדים בני חמש וזה מצוין כי לדעתי יש להכניס את הילד כבר מהגיל הזה לעולם השחמט – הרי זה מעודד אצלו פיתוח של תכונות כגון כושר הריכוז, התמדה, כוח רצון וחשיבה לוגית.
בנוסף לכך דוד ווסרמן הינו היסטוריון וסופר אשר כותב ספרים בנושאים היסטוריים. כעת הוא עובד על אנציקלופדיה יוצאת דופן של שחמטיים מארצות העולם במאות 17-21.
פולינה צ'רטוק
מורה לאנגלית, בוגרת הפקולטה לשפה האנגלית באוניברסיטה הפדגוגית הממלכתית של סמרה. בעלת תעודות בינלאומיות TEFL ו-TESOL.
הוראת השפה בשיעוריה של פולינה מבוססת על הבנתם העמוקה של החומר על ידי התלמידים ותקשורת אקטיבית אשר מבטיחות פעילות שכלית מאומצת של התלמיד במהלך כל השיעור. היא יוצאת מההנחה שלימוד שפה זרה הינו אפקטיבי רק כאשר התלמיד מבין היטב מה הוא לומד, בשביל מה ואיך.
אלכסנדרה ניקולאייב
מורה לשפה וספרות רוסית. היא סיימה את לימודיה במכללה הפדגוגי ובמכון הפדגוגי בעיר מוסקבה. ניסיון העבודה של המורה הוא שלושים שנה, 15 מתוכן מכין תלמידי תיכון לעבור את הבחינה בשפה הרוסית לתעודת בגרות.
במרכז למידה איגום הפלאים ב''ש אלכסנדרה מעבירה שיעורים בשפה הרוסית ובאסתטיקה. מוטו של המורה: "הכל יצירתי, אחרת – למה?"
בשיעורי השפה הרוסית ילדים לא רק לומדים לקרוא ולכתוב, אלא גם להכיר את מעגל הקריאה של הילדים, פיתוח דיבור וזיכרון.
בשיעורי אסתטיקה לומדים התלמידים להבין אמנות, להרחיב את גבולות הידע שלהם בספרות, בציור, במוזיקה ולהגשים את הצורך שלהם ביצירתיות.
טטיאנה פיקול
מורה למתמטיקה.
טטיאנה סיימה בהצטיינות את לימודיה באוניברסיטה פדגוגית בפקולטה פיזיקה, מתמטיקה, אסטרונומיה. היא עבדה במרכז להתפתחות הילדים המחוננים, בו לימדה שיעורים במדעי המחשב ומתמטיקה .
על פי דעתה של המורה, הלימודים הם דרך ארוכה וקשה, ורק מי שעושה, הוא מתגבר על כל הקשיים. וזכותו של כל המורה, לעזור ולכוון בדרך הנכונה.
המתמטיקאי הגרמני המפורסם פרידריך גאוס הגדיר את המתמטיקה כ"מלכת המדעים", , וטטיאנה חושבת, שכל שיעור שהיא שואפת להראות לילדים את היופי של הידע המתמטי, כמו כן לפתח בהם את הכישורים לחשוב בצורה לא סטנדרטית, ליישם את כל הידע והמיומנויות המתמטיות.
נירה ישייב
מורה לעברית.
נירה סיימה את לימודיה באוניברסיטה הפדגוגית ועובדת כמורה לשפה העברית יותר מחמש שנים.
נירה משוכנעת כי כל הילדים מוכשרים, והיא מאמינה בהצלחתם. היא תמיד מנסה למצוא גישה אישית אליהם.
בשיעורי עברית המורה מציגה לתלמידיה את המודלים הבסיסיים ואת כללי השפה, מלמדת אותם לקרוא, לכתוב ולדבר נכון. וכך שהשיעורים יהיו יותר דינמיים ובלתי נשכחים, היא משתמשת לעתים קרובות לציורים, שירים, משחקים.
המורה משיגה את מטרתה, והילדים מתעניינים, כי כל שיעור הם לומדים יותר ויותר, מקבלים ידע חדש.