שתף ברשתות חברתיות


אומנות לבני 50+

אומנות לבני 50+

בית הספר לאומנות של איגום ברחובות פותח את דלתותיו לאלה שהילדות רחוקה מאחוריהם. ראש מגמת הציור בבית הספר מרק גולדנבלנק מדריך בו שתי קבוצות למבוגרים, בעיקר אימהות, אבות, סבתות וסבים של הציירים הצעירים אשר לומדים כאן. נפוטיזם (העדפת קרובי משפחה ל"משרות חמות") פה אינו כלל בל יעבור ולהירשם לקבוצת ציור למבוגרים יכול למעשה כל אחד גם בלי "איש משלו" בחוג הילדים. ורוב אלה שכבר נרשמו ממשיכים לבוא וללמוד אצל מרק גולדנבלנק חמש שנים ויותר.
מצד אחד מטרת לימודיהם היא שאיפת להעלאת הרמה התרבותית, הרחבת אפיקים. הרי לא כל אחד קיבל בילדותו חינוך אומנותי טוב ומאוחר יותר להשלים את החסר היה עוד יותר קשה – עבודה, ילדים, חובות ומטלות אחרות. וכעת לפניהם הזדמנות בלתי חוזרת לשפר את המצב כך שלפחות ילדיהם לא יצטרכו להסמיק מבושה בגללם.

אך מן הצד השני לאורך שנות הפעילות בחוג של מרק גולדנבלנק ניתן לא רק לצבור ידע כללי בתחום אומנות הציור אלא גם ללמוד להחזיק ביד עפרון, פיחון, מכחול לצבעי מים וצבעי שמן ואף להשתמש בהם לפי ייעודם. את החניכים "הסניורס" של גולדנבלנק אף אחד לא מאיץ, לא עומד להם על הראש - הם יכולים לעבור את כל הדרך בנחת מן יסוד היסודות ועד למשחקי אור וצל עדינים ביותר על הדיוקנים שלציורם הם משמשים דוגמנים אחד לשני.
להתחיל אף פעם לא מאוחר – אלוהים יודע אולי יתגלה בהם איזה כשרון אומנותי בלתי צפוי ואתם תעזבו בצד את כל עיסוקיהם הקודמים ותתחילו את הקריירה החדשה מאחורי דלפק הציור. אך אף אם שום דבר שזה לא יתרחש אותו הדלפק יעזור לך ללא ספק להנעים את שנות הגמלאות אשר בפתח או כבר כיבדו אתכם בהגעתן.

בתצלום: תלמידתו של מארק גולדנבלנק – לודמילה ציפלין "טחנת הרוח הישנה"

חדשות