שתף ברשתות חברתיות


שנות שיא היצירתיות בהתפתחות הילד

שנות שיא היצירתיות בהתפתחות הילד

הילדים אשר הודבקו ב"ווירוס האומנות" מיל 4 – 5 על ידי מרק גולדנבלנק, ראש מגמת הציור בבית ספר לאומנות של איגום ברחובות (על הקטנים ביותר ראה בפרסום "ווירוס האומנות" באתר שלנו) ממשיכים ללמוד בקבוצות בוגרות יותר של בני 10 – 13 ו-13+. אומנם גם על אלה שלא עברו את "הטירונות" בקבוצה למתחילים לא נאסרת הצטרפות לשורות הציירים בני 10 ומעלה. תבואו, גם בכם יצליח גולדנבלנק להחדיר "על המקום" את הווירוס הנחוץ לאהבה הנאמנה לאומנות הציור. דרך אגב, דווקא בתקופה הזאת ילדים רבים מגיעים לשיא ביצירתם.

בקבוצות לגלאים 10 ומעלה הלימודים עוד יותר רציניים ומסודרים. במשך 4 שנות לימוד (פעמיים בשבוע. 8 – 9 חברים בקבוצה) החניכים עוברים על הנושאים הבאים: ציור ופרספקטיבה, נפח, אור וצל, תנועה, ובפרט סיבוב, מבנה גוף של בן אדם. מהקומפוזיציות הפשוטות ביותר הם מגיעים לציורי טבע דומם מורכבים ולדיוקנים. מציירים בעפרון, פיחון, גואש, צבעי מים ושמן. בשלב אחרון מתחילים לעבוד גם עם גבס. כל ילד קונה הכרות עם כל הטכניקות, כל המגמות וכל הסגנונות אבל לאחר תקופה מסוימת מגלה איזו טכניקה ואיזה סגנון קרובים לו יותר מאחרים.

האירוע המשמעותי ביותר בשלב הסיום הינה תערוכת הבוגרים. כל אחד מהם מציג שתי עבודות – אחד מתוכנית הלימודים המוכתב על ידי המדריך והשני היא ביחירתו שלו, על פי דמיונו. נציין שבשנה הזאת אחת מתלמידותיו של מרק גולדנבלנק – נטע שוסל זכתה במקום שני בתערוכה שהתקיימה במרכז התרבות ליד שגרירות רוסיה בתל אביב.

בבית הספר מתגאים לא רק בתלמידים ותלמידות מחוננים אלא גם במערכה טכנית משוכללת ביותר להעלאת תערוכות. משתמשים בפוליספסט – מנגנון להעלאת מטענים וקשירתם בעזרת חבלים. המטענים כאן הם כמובן תמונות. גם במקרה של הנאספוזיצה הגדולה והמסובכת לסידור התערוכה מספיקות פחות משעתיים. והחבלים הלבנים הינם בלתי נראים על הקירות הלבנים.

ובכל זאת אין עוררין כי ילדים מחוננים עם ההכשרה בידי פדגוג ברמתו של מרק גולדנבלנק חשובים מכול החבלים ומנגנונים. בוגרים רבים מ"האסכולה של גולדנבלנק" מתקבלים להמשך השכלה למוסדות הלימוד המכובדים ביותר בתחום האומנות בישראל ומחוצה לה, מה שנקרא בזרועות פתוחות.

נותר רק לציין כי בספטמבר השנה, בית הספר לאמנויות של עמותת איגום ברחובות יחגוג 25 שנה!

הכל דינאמי , ומה שנשאר קבוע זו העובדה שילדי רחובות יכולים להמשיך ללמוד לצייר מפדוגוג מדהים ומוכשר כמו מרק גולדנבלק.

בתצלום: תלמידתו של מארק גולדנבלנק - לנה בולשטיין עם עבודתה "ליל הירח", שמן על בד.

חדשות