• כתובת:
  • ירושלים, פסגת זאב מזרח, יצחק טוניק , 21
    הצג על המפה
  • טלפון:
  • 1-700-700-011
    יופה לידיה

  • הרשמה

שתף ברשתות חברתיות


פיתוח מוקדם של כישורים יצירתיים

פיתוח מוקדם של כישורים יצירתיים

בימינו כבר הכל סבורים כי פיתוח מוקדם של כישורים יצירתיים הנה ערובה להצלחות בעתיד. ומהי יצירה אם לא הציור? הציור הוא אחד האמצעים החשובים ביותר להכרת העולם ולהתפתחות הילד. כשהילד מצייר, הוא מפתח ומגבש בדרך זו כישורים מסוימים: הערכה חזותית של צורה, התמצאות במרחב, חוש צבע. במקביל מתפתחים גם כישרים ויכולות ספציפיים, כגון: תאום בין העיניים ליד, שליטה בכף היד, פיתוח היכולת לראות דימויים בשילובים של כתמי צבע וקווים, ויכולת לעצבם לכדי צורות הניתנות לזיהוי. כאשר הילד מצוי בתהליך הציור חווה הוא מגוון של רגשות שונים - הוא נהנה לראות את הצורה היפה שיצר, מתעצב אם משהוא לא יוצא כפי שרצה, הוא מנסה להתגבר על הקשיים.

במהלך הפעילויות במרכז הלמידה בפסגת זאב הילדים רוכשים הבנה של כללי קומפוזיציה, יכולת ליצור סיפור של דמות, לגלות שפע של פרטים ההופכים את הדמויות לניתנות לזיהוי ואמינות, מעניקים מגוון של אפשרויות לממש את הדמיון, את השאיפות והביטוי העצמי בכלל.
במסגרת השיעורים לא מגבילים את הילדים ביכולות שלהם לבטא בציורים את המחשבות, הרגשות, התחושות ואת מצבי הרוחם. אנחנו מקנים מיומנויות אמנותיות בציור ובגרפיקה, אך בה בעת משתמשים גם בטכניקות מסורתיות פחות – כגון המונוטייפ, הקולאז' ועבודה עם כתמי צבע.

מאשה פוטפנקובה,
מורה לאמנות

 

חדשות