רובוט בגני הילדים של איגום




05.21.2012 | מחבר: איגום

רובוט בגני הילדים של איגום

21.05.12

ב- 16 למאי 2012 ערכה רשת איגום בשיתוף עם קבוצת המחקר של המעבדה לרובוטיקה במרכז האוניברסיטאי באריאל את השיעורים הניסיוניים הראשונים במסגרת תכנית ייחודית בשם "הרובוט נכנס לכיתה".

  


21.05.12

רובוט בגני הילדים של איגום

בתמונה: ההיכרות הראשונה עם הרובוט בגן איגום "סקרנל" ברחובות. צילום: מיכאל קליפץ', איגום, רחובות.

ב- 16 למאי 2012 ערכה רשת איגום בשיתוף עם קבוצת המחקר של המעבדה לרובוטיקה במרכז האוניברסיטאי באריאל את השיעורים הניסיוניים הראשונים במסגרת תכנית ייחודית בשם "הרובוט נכנס לכיתה".

לראשונה בישראל, ואולי בעולם, לטענתה של ד"ר מרינה פרידין, מנהלת המעבדה, נעשה שימוש ברובוטים בתחום החינוך וגם בתחום הפיזיותרפיה. זוהי התחלה של עידן חדש בהתפתחות הרובוטיקה.

הילדים של היום, ההולכים יד ביד עם הטכנולוגיה המודרנית, והמשתמשים במחשב מהגיל הרך, מקבלים את הרובוט לא רק כצעצוע מורכב, אלא גם כחבר, עמו הם יכולים לתקשר באותה שפה.

הרובוט מדבר עם הילדים, ומה שעד לא מזמן נראה כמדע בדיוני, היום הוא המציאות. מומחים מהמרכז האוניברסיטאי באריאל פיתחו תוכנה מיוחדת, המתבססת על הרובוט הצרפתי "אלטברה". הרובוט, ששמו רובי, מדבר בעברית, מתנועע ומשחק. ראויה לציון יכולתו לסייע לילדים בפיתוח הכישורים המוטוריים. התוכנה פותחה כך שהתקשורת של הרובוט עם הילדים יכולה להיות מותאמת לכל קבוצת גיל- מהגיל הרך ועד גיל תיכון.

מערך החינוך הכלל ישראלי של איגום הוא הראשון שהחליט להשתתף בניסוי המעניין הזה ולעשות שימוש ברובוטים בתכנית הלימודים- מספרת אולגה פליישר, הגננת המנחה בגן "סקרנל" ברחובות- ניתן להשתמש בטכנולוגיות החדשות להוראת מקצועות שונים, כגון מתמטיקה או שפות (עברית, רוסית ואנגלית). תכנית הלימודים בגני הילדים של איגום מבוססת על משנתו של הפסיכולוג הנודע לב ויגוצקי, אשר  אחד מהעקרונות הבסיסיים שלה הוא לימוד באמצעות משחק. המשחק מוליד רגשות חיוביים, המסייעים להתפתחות של אישיות הרמונית. השימוש ברובוטים, הוא סוג של משחק.

  השיעורים בהשתתפות הרובוט מועברים לילדים בגילאי 2.5-5 שנים. הילדים הקטנים מאד התעניינו, קיבלו את הרובוט כבן גילם, תקשרו עמו באופן בלתי אמצעי, שאלו אותו שאלות וכו'. הילדים הגדולים יותר הבינו כי זהו רובוט, ופנו יותר לאנשי הפיתוח שליוו את השיעור, ושאלו בהבנה "האם אתם יכולים לעשות שהוא ירוץ?". הילדים התלהבו מאד. רובי הרובוט שר, ואז אמר שנגמרה לו האנרגיה והוא עייף.

במסגרת התכנית הניסיונית "הרובוט נכנס לכיתה", נערכים שיעורים ניסיוניים בחודשים מאי-יוני 2012 בגני איגום ברחובות, נתניה ופתח תקווה.

 מנכ"ל איגום, קונסטנטין שוויביש, הודיע כי אם התכנית הניסיונית תצליח, בשנה"ל הבאה הרובוט יקבל מקום מכובד בשורת פיתוחי ההוראה החדישים בכל 22 הגנים של רשת איגום.

מידע נוסף: