הספר שנבחר הוא "ג'ירף וחצי" של המחבר האמריקאי של סילברסטיין




05.22.2012 | מחבר: איגום

הספר שנבחר הוא

22.05.12

הילדים והגננות בגן הילדים "סקרנל" בנתניה השתתפו בפעילות לכבוד יום הקריאה הבינלאומי, אשר צוין ב-17 למאי. הספר שנבחר הוא "ג'ירף וחצי" של המחבר האמריקאי של סילברסטיין.

הג'ירפות הן החיות הגבוהות בעולם, וזה לא פשוט להיות "הכי משהו", לכן אנחנו, הגננות של גן "סקרנל", החלטנו לספר לילדים על הג'ירפות ולהקריא את הספר "ג'ירף וחצי" בשיתוף עם ההוצאה לאור "הג'ירף הורוד" במוסקבה במסגרת יום הקריאה הבינלאומי. 


22.05.12

בתמונה: הקוראים מגן הילדים איגום "סקרנל" בנתניה. צילום: אירה חמלניצקי, איגום, נתניה.

מאת: אירה חמלניצקי

הילדים והגננות בגן הילדים "סקרנל" בנתניה השתתפו בפעילות לכבוד יום הקריאה הבינלאומי, אשר צוין ב-17 למאי. הספר שנבחר הוא "ג'ירף וחצי" של המחבר האמריקאי של סילברסטיין.

הג'ירפות הן החיות הגבוהות בעולם, וזה לא פשוט להיות "הכי משהו", לכן אנחנו, הגננות של גן "סקרנל", החלטנו לספר לילדים על הג'ירפות ולהקריא את הספר "ג'ירף וחצי" בשיתוף עם ההוצאה לאור "הג'ירף הורוד" במוסקבה במסגרת יום הקריאה הבינלאומי. לאחר הרישום האינטרנטי, קיבלנו מארז עם ספרים וחומרים ליום הקריאה, והתחלנו להתכונן. ביקשנו את עזרתם של ההורים בהקמת "גלריית הג'ירפות", וכבר כמה ימים לפני הפעילות, החלו להצטבר בגן ג'ירפות בצבעים וגדלים שונים. ביום חמישי כבר הייתה לנו גלריה שלמה. מצב הרוח של כולם היה מרומם. לא לעיתים כל כך קרובות אנו אוספים את כל שלושת הכיתות לקריאה משותפת. זה היה מקרה מיוחד, וכולם קראו. אחר כך, העבודה היצירתית נעשתה באופן עצמאי.

בתחילה, הילדים גילו כי הג'ירפה היא החיה הכי גבוהה על כדור הארץ.

  • הצבע של הג'ירפה הוא ייחודי. כלומר, אין שתי ג'ירפות זהות.
  • לשונה של הג'ירפה היא בצבע שחור ומאד ארוכה- 45 ס"מ, כך שהג'ירפה יכולה בלי בעיה לנקות את אוזניה באמצעות הלשון.
  • הג'ירפות יכולות לישון בעמידה ולשרוד בלי מים יותר זמן מהגמל.

תשאלו את ילדכם אילו דברים מעניינים הוא יודע על הג'ירפה!

לצורך ההדגמה של לשון הג'ירפה, השתמשנו בתמונה שאמו של פבל הכינה במיוחד ליום זה. באופן כללי, הורים רבים טרחו ועזרו, ועל כך תודה רבה להם. אך לדעתי, התודה הכי גדולה היא האושר על פניהם של הילדים, להם היה מאד חשוב להשתתף בעשייה. עצם תחושת האירוע המתקרב, וההכנות המשותפות לאירוע, מולידים לא פחות התרגשות מאשר האירוע עצמו. הילדים הציגו אחד לשני את הג'ירפות שלהם בשמחה. בגלריה היו גם ג'ירפות קטנטנות, וגם ג'ירפות גדולות, שלא נכנסו לתמונה. הג'ירפה הגדולה ביותר, העשויה מעץ, נשארה לגור בגן שלנו כמתנה. אנו חושבים שאפשר לסמן את "יום הג'ירף" בלוח השנה של הגן גם בשנה הבאה.

 לאלה שקוראים עלינו לראשונה, אני אספר כי הילדים שלנו מדברים בשתי שפות- עברית ורוסית, לומדים אנגלית בגן, וחלקם אף מדברים בשפות נוספות בביתם. לא עובר אצלנו יום בלי יצירה, מוזיקה, וגילויים חדשים. כולנו מאד שונים, אבל אנחנו אוהבים את זה, כי ביחד הרבה יותר מעניין.

 ***

מידע נוסף:

ג'ירף וחצי בגן הילדים- בבלוג של אירה חמלניצקי