השתלמות גננות איגום




12.26.2012 | מחבר: איגום

השתלמות גננות איגום

26.12.12

גן הילדים "פרחים" בפתח תקווה, פתח ב-18 לדצמבר 2012 את דלתותיו להשתלמות פדגוגית לגננות בנושא "הגישה החינוכית בגני הילדים של איגום". במסגרת הסמינר הוצג בין-השאר פרויקט "ספריית פיג'מה" של קרן הרולד גרינספון בישראל – התוכנית שתופעל משנה זו גם בגני איגום.

בדברי הפתיחה ציין מנכ"ל איגום, קונסטנטין שוויביש, כי ריבוי החניכים באיגום מחייב השנה תוספת ניכרת של כוח אדם פדגוגי – מורים וגננות. מר שוויביש הביע תקווה כי התגבורת החדשה תדע לנצל ואף לפתח את הניסיון הרב אשר צבר איגום בתחום החינוך הקדם יסודי.


26.12.12

 גן הילדים "פרחים" בפתח תקווה, פתח ב-18 לדצמבר 2012 את דלתותיו להשתלמות פדגוגית לגננות בנושא "הגישה החינוכית בגני הילדים של איגום". במסגרת הסמינר הוצג בין-השאר פרויקט "ספריית פיג'מה" של קרן הרולד גרינספון בישראל – התוכנית שתופעל משנה זו גם בגני איגום.

בדברי הפתיחה ציין מנכ"ל איגום, קונסטנטין שוויביש, כי ריבוי החניכים באיגום מחייב השנה תוספת ניכרת של כוח אדם פדגוגי – מורים וגננות. מר שוויביש הביע תקווה כי התגבורת החדשה תדע לנצל ואף לפתח את הניסיון הרב אשר צבר איגום בתחום החינוך הקדם יסודי.

  פרויקט  "ספריית פיג'מה" הוצג ע"י המנהלת החינוכית שלו, סילבי הר-אבן, אשר הדגישה שהתוכנית הזו הינה חלק מהפרוייקט הלאומי לפיתוח קריאה והבעה לשונית וחינוך על בסיס ערכים רוחניים בגן. במסגרתה מורגל הילד לקרוא ולשוחח על הנקרא בגן ובבית.

 הסמינר איפשר לגננות מערים שונות – נהריה ובאר-שבע, רחובות ונתניה, פתח תקווה וחיפה- להכיר אחת את השנייה, לחלוק מניסיונן, לשאול שאלות בנושאים "כואבים" וגם לקבל תשובות.

הבעיות אשר נדונו בקבוצות העבודה:

  •  הסביבה החינוכית – המשחקים והצעצועים הדרושים בגן. סוגי המשחקים – חופשיים, דידקטיים, סוציו-דרמטיים, שימוש בכלים מוסיקליים וכו'.
  •   תפקידה המרכזי של גננת-מחנכת.
  •    שלבי ההתפתחות, הרמה האקטואלית של ההתפתחות בגיל הרך.
  •   דו-לשוניות.

הסמינר הוכן והועבר ע"י רכזת הגיל הרך, אינה ליאחוביצקי, ורכזת התחום הפדגוגי, אולגה פליישר.