סמינר לגננות לקבוצות פעוטון




11.10.2016 | מחבר: איגום

סמינר לגננות לקבוצות פעוטון

השתלמויות מורים, מימוש של פוטנציאל יצירתי והכשרה של אנשי סגל צעירים – זהו אחד הנושאים המרכזיים ברשת איגום. אנחנו לא רק מעניקים שירות איכותי לילדים והוריהם אלא שואפים שאנשי החינוך שלנו יגיעו לעבודה בשמחה, ומשתדלים שלא תהיה אצלם שחיקה מקצועית.


במהלך כל שנת הלימודים, המומחים, המתודיסטים החינוכיים ורכזי הרשת עורכים סמינרי לימוד, סדנאות וכיתות אומן לסוגים השונים של עובדי איגום.
לא במקרה שנת הלימודים החדשה התחילה עם סמינר לגננות בקבוצות פעוטון. אחד הנושאים בסמינר הוא שיחה אקטואלית תמיד אודות כללי הבטיחות, שמירת הבריאות ושלמותם של הילדים בגנים – סמינר שערה רכזת גני הילדים אינסה ליאחוביצקי. חידוש נוסף בשנת הלימודים הזו – פרויקט "ספריית פיז'מות" לגיל הרך. מזה כבר כמה שנים ילדים בני 3 ומעלה מקבלים ספרים במתנה מקרן גרינספון, ועתה הצטרפו לפרויקט גם הזאטוטים. לכן, אם לגן של איגום מגיעים בו זמנית 2-3 ילדים בני גילאים שונים מאותה משפחה, הרי שלספרייתם הביתית יתווספו 16-20 ספרים בשנה.

הרכזת הפדגוגית אולגה פליישר ארגנה עבור הגננות משחק אמיתי בארגז-חול. הגננות שיתפו זו את זו בניסיונן, שאלו שאלות ויחד חיפשו תשובות, באיזה אופן באמצעות משחקים בארגז-חול אפשר לפתח מוטוריקה עדינה וגסה, חושי מישוש, תפיסות מרחביות, לרקום יחסי ידידות והתקשרות בין הילדים.
הכי חשוב שהגננות יצאו מהסמינר עם רעיונות חדשים, מלאות דמיון יצירתי והמון רצון לשתף בניסיון שרכשו את עמיתיהן – כל אחת בגן הילדים שלה. ומה שחשוב אולי עוד יותר – הן יצאו עם שאיפה לשמח את הילדים שבקבוצותיהם בגילויים החדשים ולהפוך את שהותם בגן למעניינת ומחכימה.