אמנות חזותית בגני איגום




01.18.2018 | מחבר: איגום

אמנות חזותית בגני איגום

ציור זה לא רק עיסוק נחמד לילדים – זהו סוג היצירה מומלץ ביותר לילדים גיל הרך. המעבר שמתרחש בציור – מרמה של קשקושים לרמה גבוהה של התפתחות – מתאפשר רק כאשר יש תמריצים חיצוניים חיוביים, כמו שיעורי ציור בגן ילדים, היכרות עם דימויים אומנותיים מהבית – או כשמדובר בילד מחונן במיוחד בעל כשרון מולד לציור.


בגני הילדים של איגום, פיתוח כישורי היצירה זוכה לתשומת לב מיוחדת. מגוון הסוגים של עיסוק באמנות מאפשר למורה להבחין בפוטנציאל הטמון בילד ולייעץ לילדים כיצד להמשיך ולפתח את התכונות הללו. לשם כך יש לרשום את הילד לאחת מסדנאות האמנות הקיימות ברבים מבין מרכזי הלמידה של איגום. ברחובות, פועל עתה בית ספר לאמנויות של איגום שבוגריו ממשיכים לאחר מכן את לימודיהם באקדמיה לאמנויות בצלאל בירושלים ובמכללת שנקר להנדסה, עיצוב ואמנות בתל אביב.

בגנים שלנו מקדישים מקום מיוחד ללימוד המורשת האמנותית – הן של אמנים ישראלים ידועי-שם והן של גדולי האמנות בעולם. הילדים לומדים להכיר ציורים של וינסנט ואן גוך ומארק שאגאל, נחום גוטמן וקלוד מונֶה, אנרי מאטיס וראובן רובין, שישקין וקנדינסקי. הילדים לומדים להכיר ציורי נוף וציורי טבע דומם, ציורי דיוקן וציורים על נושאים מיתולוגיים. נלמדים מושגים כמו רקע וחפץ בתמונה, קו אופק ופרספקטיבה.

לילדים ניתנת אפשרות לבחור בעצמם את חומרי היצירה, נעשית היכרות עם טכניקות אומנות שונות, והעיקר – הם לומדים למסור את החוויות הרגשיות שלהם. גישה כזו מסייעת לילד לפתח אישיות חופשית, הרמונית, יצירתית ויוצרת.

מאת אולגה פליישר