חוגים בגני הילדים של איגום




01.28.2018 | מחבר: איגום

חוגים בגני הילדים של איגום

הורים רבים בימינו מעוניינים להעניק לילדיהם את המיטב והמרב, אבל לא לכולם יש הזמן והיכולת להקנות לילדים את המיומנויות הנדרשות. מה שיעזור לילד לרכוש את היכולות והידע החדשים הם החוגים בגני הילדים.


אחדים מבין ההורים העובדים והעסוקים מוטרדים מכך שכל מה שהם מספיקים זה להיות הנהגים המסיעים את הילדים לחוגים השונים של אחרי-הצהריים, ולחלק מהם גם זה לא מתאפשר כי הם עסוקים מדי. ברשת גני הילדים של איגום פותרים את הבעיה הזו באמצעות הפעלה של חוגים רבים בשעות אחר הצהריים. להורים אין עוד צורך לדאוג ולהמציא את לוגיסטיקת השינוע המסובכת – כי החוגים מתקיימים בתוך המבנים של גני הילדים, לשם מגיעים מורי החוגים, ויום הפעילות הממושך מאפשר למצוא את הזמן ומציע מבחר רב של חוגים לילדים, בעוד שבשעות של אחר הצהריים מתקיימים במקום החוגים השונים והמגוונים. מדובר גם בחוגים בתחומי הלימודים ההומאניים כמו השפות האנגלית והרוסית, גם בחוגים בעלי זיקה למתמטיקה, כגון פיתוח לוגיקה מתמטית, תכנון ועיצוב ויסודות אוריינות מחשב. יש חוגים הקשורים לפיתוח יכולות פיזיות כגון התעמלות אמנותית, התעמלות קרקע, קפואירה וג'ודו. ויש גם חוגים בתחומים אמנותיים כמו ריתמיקה, סדנת תיאטרון, חוגים לריקוד.

ראוי להקדיש כאן מקום מיוחד גם לחוג ללימוד השפה הרוסית. חוג כזה לילדים ברמות השונות פועל כמעט בכל גני הילדים ומרכזי הלמידה של איגום. במידה רבה חוגים אלה הם פועל יוצא .מהרצון של ההורים לחזק את מעמדה של השפה הרוסית במשפחה וללמד את הילדים את השפה בה מדברים הסבא והסבתא. בחוג לשפה הרוסית הילדים מעשירים את אוצר המילים, מפתחים את ההגייה הנכונה ואת כישורי הדיבור. לילדים הגדולים יותר מציעים מורי איגום לימודי קריאה והקנייה של כישורי כתיבה.

במערכת איגום מייחסים חשיבות רבה לגורם ההמשכיות. ילדים שהתחילו את דרכם באיגום בפעוטון, לעיתים קרובות ממשיכים ולומדים ברשת עד התיכון. כמעט בכל עיר שבה יש פעילות של איגום קיים – לכל הפחות - מערך תלת-שלבי הכולל פעוטון עד גיל 3, גן ילדים ברישיון משרד החינוך (עד גן חובה), צהרונים ו\או מרכזי למידה לפעילות אחר הצהרים הפועלים כמה פעמים בשבוע. אם ילד התחיל ללמוד אצלנו ריקוד או התעמלות בגיל שלוש בגן, הוא יוכל להמשיך ללמוד עם אותו המאמן גם בגיל חמש וגם בגיל בית ספר. וכך החומר הנלמד נצבר אצל הילד מעגלים-מעגלים, כשהידע הנרכש מתבסס על מה שהוטמע בעבר. המורים מכירים את הילדים במשך מספר שנים ומסוגלים להתאים מתווה לימודים ייחודי לכל ילד ולפתח בכך הן את כישוריו המולדים של הילד, המתגלים כבר בגיל הרך, והן לגלות את הפוטנציאל הטמון בו ולהעריך, מה יהיו תחומי התעניינותו בעתיד בתחומים השונים.
מאת אולגה פליישר