טובי המחנכים של איגום לשנת 2018




03.18.2018 | מחבר: איגום

טובי המחנכים של איגום לשנת 2018

היום מנו באיגום את טובי המורים לשנת 2018. זוכי השנה בפרס החינוך של איגום ע"ש אולגה אלטשול הם אנה שובייב (גן "שמחה", חיפה) וקרן קויפמן (גן "סקרנל", נתניה) בקטגוריית גננת השנה, וכן סופיה פסינה (מרכז הלמידה "שיטון" של איגום בחיפה) בקטגוריית המורה. ברכותינו לזוכות!


אנה שוּבייב (בצילום) הנה גננת לילדים בני 3 עד 5, עובדת כגננת במערכת איגום מאז שנת 2000. בעבודתה משתמשת בשיטת ההיטמעות בהוראה. מרכיב חשוב בהיטמעות היא קונטקסטואליזציה כאשר במסגרתה כל מה שנאמר מתקשר עם פעילות מסוימת ונתמך ע"י מחוות, פעולות, הצגה – דברים המביאים לידי הטמעת טובה של חומר ומהווה "השקעה" מצוינת בעתיד הילדים.

אנה לומדת את מאפייניהם הפסיכולוגיים של הילדים, מארגנת את מה שמעניין אותם ודרוש להם במענה לצרכים שלהם על פי הגילאים ויוצרת תנאים למימוש המאפיינים הללו באמצעות צורות שונות של פעילות יצירתית.
אנה מתאפיינת במקצועיות ואחריות, מקפידה, עם רוחב אופקים, יכולת לחדש ושאיפה להתפתחות עצמית. אנה זוכה להערכה מצד העמיתים והורי הילדים.

קרן קויפמן הנה גננת בקבוצת הילדים בני 3 – 4. היא מלמדת שיעורי עברית תוך שימוש בכלים של דרמה, קריאת ספרים, משחקים דידקטיים ועזרים חזותיים. קרן שמה את עיקר הדגש על פיתוח הזיכרון והחשיבה הלוגית, פיתוח של יכולות יצירתיות אצל הילדים, הבאים לידי ביטוי בעשייה אמנותית (ציור, כיור והרכבה). בעבודתה היא משתמשת בשיטות וטכניקות שונות. אשת חינוך מושכלת מאוד עם גישה יצירתית. מקדישה זמןו רב לעבודה עם ההורים.

סופה פֶּסינה עובדת באיגום מאז 1994, ובמשך שנים רבות לימדה ספרות רוסית בכמה מרכזי למידה של "שיטון" בחיפה. במהלך השנים הרבות חינכה סופה פסינה מאות בוגרים מוצלחים, ומרכז ה"שיטון" שלה מוכר היטב בחיפה. שיעוריה של סופה פתוחים תמיד למורים צעירים והורים.

סופה מלמדת ילידם לחשוב, להרגיש, לקבל החלטות עצמאיות, לתת הערכות מצב מדויקות. בעבודתה היא לא רק משתמשת במיטב המתודיקות אלא יודעת לבנות שיעורים מלאים בהמצאות משלה, מה שהופך את הלימוד לאמוציונאלי יותר, מאפשר למשתתפים להתווכח, להסיק מסקנות, לגלם תפקידים בסיטואציות מורכבות, לתת הערכות למעשיהם של גיבורי ספרות ולבחור את דרכם הם עצמם בחיים.