פרסים פדגוגיים של איגום




03.18.2019 | מחבר: איגום

פרסים פדגוגיים של איגום

ב-18 במרץ הודיעה הנהלת איגוד מורים עולים (איגום) על בחירת חתני פרס על שם אולגה אלטשול על העבודה בתחום הפדגוגי לשנת 2019. בפרס זכו: אולגה רפופורט מגן הילדים "פרחים" בפתח תקווה וליודמילה לבדייבה מן הגן "סקרנל" ברחובות (שתיהן גננות בקבוצות ילדים מתלת לגיל 3) וטטיאנה פאיירוביץ', מורה לשפה והספרות הרוסית במרכז הלמידה של איגום בירושלים. אנו מברכים את הזוכות ומאחלים להן ולצוות של איגום כולו הצלחות בעבודה ובחיים. נזכיר שהפרס הוא לזכר אולגה אלטשול, המנהלת הפדגוגית של איגום אשר נהרגה באופן טרגי בתאונת דרכים במאי 2011.


השנה תשומת לב מיוחדת בחברה הישראלית מיוחסת לחינוך בגיל רך ואנו החלטנו לציין בפרס דווקא גננות שעבדות עם גילאי 3 ומטה, כי עבודתן אכן כל כך חשובה ומלאת אחראיות.

אולגה רפופורט עובדת עם ילדים קטנים בגן "פרחים" כבר מעל ל-20 שנה ומקצוענותה ונאמנותה לעבודה הוכחה לא פעם ולא פעמיים. לילדים רבים היא למעשה האמא השנייה. הרי מילים ראשונות הם רוכשים לעיתים קרובות ממנה, איתה עושים צעדים ראשונים בריקוד, איתה לומדים שירים ומשחקים הראשונים. אולגה בן רגע מקבלת החלטות במצבים קשים, מצבי מצוקה, מצבי חירום ומיד באה לעזרה לילד שזקוק לה. במהלך שנות עבודתה הארוכות היא נתנה "פוש ראשון" לחיים ליותר מאלף ילדים.

ליודמילה לבדייבה מועסקת בגן הילדים של איגום "סקרנל" ברחובות 13 שנה. תכונותיה האישיות כגון טוב וחום לבה, אהבתה לילדים עוזרות לפעוטים להסתגל לגן ולהרגיש בו כמו בבית. ליודמילה גם ממלאה תפקיד חשוב של החוליה המקשרת בין הגן לבין ההורים.

טטיאנה פאיירוביץ' מלמדת את השפה ואת הספרות הרוסית במרכז הלמידה של איגום בירושלים משנת 2006 וצברה ניסיון עשיר ביותר בהוראת רוסית בסביבה דו-לשונות. היא משתמשת במתודיקות חדשניות כדי לתת לתלמידים להרגיש את הדמיון בין רוסית לעברית ואת השוני ביניהן, ללמד את הדקדוק הרוסי שכו שונה מן הדקדוק העברי, את אוצר המילים המגוון של השפה הרוסית, לא שוכחת על ההיגוי הנכון בכל אחת משתי השפות. בשיעורי הספרות טטיאנה פותחת בפני החניכים את עולמה העשיר של יצירות הסופרים והמשוררים הרוסיים. ההורים מעריכים מאד את תוצאות עבודתה – הרי רמת הידע הגבוהה של ילדיהם מדברת בעד עצמה.