למצוא שפה משותפת




01.27.2020 | מחבר: איגום

למצוא שפה משותפת

נציגות איגום (איגוד מורים עולים) - רכזת פדגוגית אולגה פליישר ומנהלת גן ילדים של איגום "פרחים" בפתח תקווה ליודמילה סמירנובה לקחו חלק בישיבות השולחן העגול בנושא חינוך אשר התקיימו בפתח תקווה ב-7 בינואר.


ברב שיח השתתפו ונציגי שלטונות בעיר ובעלי מעונות, הורים, מומחים בפסיכולוגיה וחינוך. מטרת הדיון הייתה למצוא שפה משותפת בין מחנכים והורים ולקבוע תפקיד ותרומה אפשרית של מוסדות המדינה והעריה.

אין ספק שהשאיפה העיקרית היא יחידה ומאוחדת לכולם – לתת לפעוטות (תשומת לב העיקרית הושמה על גילאים עד 3 שנים) את החינוך הטוב ביותר אך האינטרסים היומיומיים יכולים להיות שונים. הורים היו רוצים לדעת על כל צעד של ילדיהם. מחנכים מעדיפים שיתנו להם לעבוד בלי התערבות מיותרת מן הצד. מספיקות להם דאגות לתנאי עבודה קשים וקבלת משכורת מכובדת. מה מסוגלים לעשות בנדון מוסדות רשמיים ומחלקות החינוך בעיריות? כל הנושאים הללו נדונו בישיבות בפתח תקווה.

נציגות איגום בשום פנים ואופן לא היו צופות פסיביות מן הצד. הן השתתפו בדיון באופן פעיל והתחלקו בניסיון הנצבר בתחומים האלה על ידי איגום. רוב השיטות של איגום בתחום הפחתת הלחץ על המחנכים והגברת בטיחות החניכים בגני ילדים ומעונות יום עוררו עניין רב אצל משתתפי הדיון.