שנת הלימודים על רקע נגיף הקורונה




09.01.2020 | מחבר: איגום

שנת הלימודים על רקע נגיף הקורונה

ה-1 בספטמבר מגיע ואנו מתחילים את שנת הלימודים הבאה ואנו מאחלים לכולם – לילדים, להורים ולמחנכים – בריאות והצלחה בכל מעשיהם.


שנה זו יוצאת מגדר הרגיל וצפויה להיות קשה במיוחד. נגיף הקורונה פגע פגיעה חמורה בכל תחומי חיינו ובפרט במערכת החינוך וגם בנו כחלק ממנה. בעיות כספיות קשות והתלבטויות כספיות-מוסריות, אם אפשר להגיד ככה: איזה תשלומים יש לגבות? על מה חייבים לשלם ההורים, איך ומתי יש לשלם? לא לנו ולא להורים תשובות על השאלות הללו והאחרות לגבי תנאי ההישרדות במציאות החדשה. דמי שכירות, החזר הלוואות, תשלום משכורות והוצאות אחרות שאנו מחויבים להם בכל ההתפתחויות, אי-וודאות יום-יומית בלתי נפסקת, לחץ ומתח – כל אלה מקשים על קיומנו.

אך הודות למאמצינו, הודות להורים רבים אשר לא הפסיקו כליל את התשלומים וגם הודות להגברת הסבסוד הממשלתי שרדנו ואנו ממשיכים לעבוד – אף מוסד חינוכי שלנו לא נסגר לצמיתות.

ומה הן בכל זאת תוכניותינו לשנת הלימודים החדשה? אנו מאז ומתמיד שמרנו בקפדנות על כל ההוראות משרד הבריאות ומשרד החינוך ונמשיך לנהוג בדרך זו בעתיד. בעינינו הבריאות והבטיחות של ילדינו אילו הן המשימות החשובות ביותר. יש לציין גם שאנחנו עובדים הרבה יותר ימים בשנה מאשר מוסדות אחרים במערכת החינוך – גני הילדים של איגום לא נסגרים לימי חופש רבים וארוכים לפני ואחרי החגים.

אך במידה ויוכרז סגר נוסף כולנו – עובדי איגום והורי הילדים נמצא את עצמנו במצב קשה שאין כמוהו. נכון שלאחר הסגר הכללי הראשון באביב למדנו להשתמש בתוכנות לימוד מרחוק on-line אבל תסכימו איתנו כי הפתרון הנ''ל לא כל כך מתאים לפעוטות אשר דורשים תשומת לב מתמדת של מבוגרים.

ובכל מקרה אנו פותחים את השנה החדשה באופטימיות ולו זהירה ובתקווה שהמדע, הרפואה העולמית ימצאו דרך להתגבר על הנגיף והחיים יחזרו למסלוליהם הרגילים – גני ילדים יעבדו באופן נורמלי, נארגן מסיבות רבות משתתפים גם בבית וגם במוסדות החינוך והעיקר שכולנו נהיה בריאים.

תמונה: אולגה פבזנר, מנהלת גן הילדים של איגום "שמחה" בחיפה, וקונסטנטין שוויביש, מנכ"ל איגום.