עזרה ראשונה




03.01.2021 | מחבר: איגום

עזרה ראשונה

הנהלת איגום דואגת להבטחת רמה מקצועית גבוה של עובדיה, אבל שום תהליך חינוכי ולימודי אינו שווה כלום ללא היכולת להבטיח את בטיחות הילד בגן או בפעוטון ולהושיט לו עזרה ראשונה יעילה במידת הצורך. לכך קיימים קורסים לעזרה ראשונה בהם ניתן לרכוש את הידע הנחוץ וממוימנות מעשית בתחום זה. אך הדברים האלה לא ניתן ללמוד פעם אחד ולתמיד אלא יש לרענן ולתרגל מדי פעם שוב ושוב. רק במקרה זה גם ההורים וגם הצוות הפדגוגי יכול להיות בטוחים בשלום הילדים במוסדות החינוך של רשת איגום.


אי לכך אנו שמחים להודיע כי כל עובדי איגום עברו בינואר – פברואר ש.ז. את הקורס המורחב לעזרה ראשונה, אשר כלל שני חלקים – התיאורטי והמעשי. מגפת הקורונה בארצנו השפיעה כמובן על סידורי הלמידה ודרשה מספר התאמות אך לא פגעה לא בתהליך ההוראה ולא במוטיבציה של המשתתפים. מארגני הקורס –חברת "עולם הרפואה" פיתחו והציעו שילוב של למידה ווירטואלית מרחוק ושל שיעורים רגילים בתנאי הכיתה. כך לדוגמה המבחן בתיאוריה ניתן היה לעבור באינטרנט באתר מיוחד.
"היינו חייבים לחדש את הבסיס התיאורטי – להיזכר במה שלמדנו בעבר, להשלים את הידע, לעשות סדר בראש, לאחר מכן לעבור את המבחן, לקבל ציון עובר ורק אז לגשת לליטוש את ה"חוכמה" שצברנו במהלך פגישות פנים אל פנים עם המדריכים המקצועיים במסגרת קבוצות קטנות." – מספרת מנהלת גן הילדים "פלאים" בבאר שבע סופיה מכלין. "– הנני בטוחה כי הגישה היסודית והרצינית הזאת מוצדקת ביותר בגלל שבפעולות נכונות ומהירות של המבוגרים, בידע שלהם ומיומנותם תלויים לעיתים שלום ואף החיים של ילד שנקלע למצב קשה."
ולהלן תגובות של משתתפים אחרים בקורס עזרה ראשונה בגן הילדים "הפלאים" בבאר שבע:
- לא אסתיר הפרק התיאורטי היה די קשה –נושאים מרובים, מושגים חדשים. מערכת העצבים, מערכת הנשימה, פעולות החייאה, מצבי חירום בעקבות עקיצות רעילות עד להשפעות מזג אוויר המסוכנות לבריאות. הרבה עבודה עם ספרי לימוד, מאמץ כדי לעמוד על טיב העניין. מצוין שאחר כך ניתן היה במסגרת קבוצה קטנה להתרכז על העיקר, לקבל תשובות על השאלות החשובות ביותר, לתרגל את הנלמד באווירה הקרובה לתנאי השדה.
- חשוב מאוד לרכוש ביטחון – הרי לעיתים קרובות ב סיטואציה קריטית כאשר השניות מכריעות אנשים הולכים לאיבוד, שוכחים את כל מה שידעו. לכן כה חשוב שיעורים פרקטיים, עבודה עם בובות החייאה תחת פיקוח המדריכים שתמיד היו מגלים המון רצון טוב ועבור כך מגיעה להם תודה רבה – ליהודה ולמשה. מקצועיים ובעלי סבלנות בלתי נגמרת.
- אנו מאמינים שמאמצים של אנשים כה רבים לא ילכו לשווא, שברגע הצורך אנחנו נוכל להושיט לילד את העזרה הנחוצה באופן מקצועי. הנני בטוחה כי קורס עזרה ראשונה פעם בשנה הינו דבר חשוב והכרחי לאנשי החינוך.