שבוע העלייה




10.15.2021 | מחבר: איגום

שבוע העלייה

במסגרת פעילות לימודית לכבוד שבוע העלייה התקיימו בגני ילדים של איגום אירועים שונים לכבוד החג יום העלייה.


בגן "דובדבנצ'יק" בחיפה החגיגה נערכה על פי תסריט הספר מאת אמונה אלון "מדינת הילדים". לפי עלילת הספר הילדים בנו את המדינה מקוביות ואחר כך את המטוס שממנו ירדנו עם דגלי ישראל לצלילי השיר "הבאנו שלום עליכם". בהמשך השמענו ושרנו גם את השירים "כאן נולדתי" ו"ארץ ישראל שלי". בשיתוף פעולה עם ההורים אספנו גם דברים ואביזרים שונים אופיינים לעדות מארצות שונות אשר מהן מגיעים לישראל עולים חדשים.

ב"גן שלנו" בכפר סבא לרגל שבוע העלייה נערכה פעילות חווייתית של החונכים לצורך הכרת התרבות של העולים מברית המועצות. הילדים הכירו שירים וריקודים מסורתיים לעולים מאוקראינה ומרוסיה, ראו וגם לבשו בגדים אוקראיניים שהיו מקובלים שם בעבר הרחוק וצעיפים רוסיים ששימשו כחלק מן התלבושת האופיינית למקום. הם ניגנו בבאלאלאיקה - כלי נגינה מיוחד עממי הנפוץ ברוסיה ובאוקראינה ורקדו לצלילי מוזיקה זו.

נתניה, גן "סקרנל" גם כאן הדגש מושם על "הפעילות האתנית" אך הפעם במרכז עמדו ארצות הרי קווקז. בין הבגדים "כיכבו" צ'רקסקה ובורקה" בין – המאכלים – כיסנים קווקזיים מיוחדים, בין הריקודים – ליזגינקה. אך יש לציין שבפעילות הזאת לא זלזלו גם בריקוד העממי הרוסי קאלינקה. גם בתפריט המאכלים למדו הילדים להכין בצק לבלינצ'ס רוסיים רגילים. בחצר הגן בשיתוף פעולה עם ההורים אורגנה תערוכה של כל מיני מוצגים אתניים.

בגן הילדים "אגדה" בקריית אתא בשבוע העלייה קיבלו אורחת-חונכת חדשה – בובת עץ "מטריושקה" הרוסית. אלא מבין הילדים שטרם הכירו את סודה נהנו לגלות שבתוכה הסתתרו עוד ארבע בובות נחמדות. הילדים שרו לה שיר יום הולדת בעברית וגם השמענו אותו השיר ברוסית.