פרס איגום ע"ש אולגה אלטשול 2015




04.02.2015 | מחבר: איגום

פרס איגום ע

מ 15 למרץ התקיימה ישיבת ועדה בנושא פרס איגום ע"ש אולגה אלטשול בחינוך. הזוכים המאושרים בשנת 2015 הינם: אלה גודסביץ' מגן הילדים איגום "דובדבנצ'יק" ואנה קוגן מנהלת גן הילדים "שמחה" הפרס ע"ש אולגה אלטשול ניתן על רקע המיומנות המקצועית תוך שילוב של החינוך המסורתי וניסיון הרב שנים של המועמד. חלוקת הפרסים החגיגית תתקיים השנה בחודש מאי.


 

מ 15 למרץ התקיימה ישיבת ועדה בנושא פרס איגום ע"ש אולגה אלטשול בחינוך. הזוכים המאושרים בשנת 2015 הינם: אלה גודסביץ' מגן הילדים איגום "דובדבנצ'יק" ואנה קוגן מנהלת גן הילדים "שמחה"
הפרס ע"ש אולגה אלטשול ניתן על רקע המיומנות המקצועית תוך שילוב של החינוך המסורתי וניסיון הרב שנים של המועמד. חלוקת הפרסים החגיגית תתקיים השנה בחודש מאי.

אנה קוגן הינה המייסדת של גן הילדים "שמחה" בחיפה, היא הצליחה לגייס צוות נהדר של מחנכים. גן הילדים שאותו היא מנהלת פועל שנים רבות משמח ומרצה את הילדים והוריהם. יש צורך לציין את יכולות התקשורתית והארגון של אנה ואת הכבוד שניתן לה כמחנכת ומנהלת מצוות הגן והוריהם של הילדים. לאנה יש את היכולת ליצור קשר נהדר עם הילדים גם בזמן הלימודים וגם בזמן האירועים ולדרבן אותם לפעילות אקטיבית למען מטרה משותפת.
את התואר בחינוך אנה קיבלה עוד באוקראינה בעיר דונצק. עוד לפני העלייה לארץ היא עבודה כמחנכת בגן ילדים, כמו בחוץ לארץ כך גם כאן אנה נתנה את כל כולה למען החניכים שלה והכשרתם לעתיד.
יש מקצוע כזה – לאהוב ילדים. שנים של עבודה מלמדים המון – תמיד יש צורך להתפתח ולעבור שוב ושוב את הילדות עם כל ילד וילד, לראות את העולם בעיניים שלו ולהכיר אותו מחדש כל פעם, כמו כן תמיד להיות לצדו כאשר הוא צריך עזרה או תמיכה.
אלה גודסביץ' עובדת בשני גני הילדים "דובדבנצ'יק" בחיפה, היא מחנכת שלושה חוגים מעשירים: "לימודי משחק מוסיקלי לילדים", "פנטזיות מפלסטלינה" ו "מוסיקה". יש לה ניסיון רב שנים בחינוך והיא מצליחה לשלב באופן מרתק את החינוך המסורתי ואת החידושים שלו. לאלה יש תואר במוסיקה ותעודה מהקונסרבטוריום בקייב (אוקראינה). היא בן אדם מאוד יצירתי שיודע לשלב את הטכניקה הייחודית שלה בלימודי המשחק. כמו כן אלה כותבת תסריט טקסטים ושירים להצגה בשביל התאטרון המוסיקלי לילדים, מעבירה שיעורי פיתוח קול ומוסיקה, משתפת את הילדים בתהליך תכנון ההצגה, מעבירה דיונים על הגיבורים ומעשיהם בסיפור וביחד עם הילדים מכינה את התפאורה. החלק הסופי הינו הכנת איורים לספר "פנטזיה מפלסטלינה" של הילדים מכל הקבוצה. אחרי דיון רחב כל ילד בוחר את עבודתו הטובה ביותר בשביל הספר והספרים האלו ניתנים כמתנות לבוגרי גן הילדים "דובדבנצ'יק".

פרס ע"ש אולגה אלטשול (1955-2011) הוקם באסיפה כללית ביחד עם מנהלי איגום ביוני 2011 לזכרה של המנהלת החינוכית של האגודה אשר פעלה משך שנים רבות בתחום. במאי 2011 אולגה אשטול נפטרה בנסיבות טראגיות.